2017. június 5., hétfő

Irigység. Irigység! Irigység?


Sosem értettem az irigységet. Na, nem magát a definíciót.

Az itt található: Rosszindulatúan féltékeny (személy), aki más szerencséjén, sikerén, jólétén bosszankodik, és azt inkább magának kívánja.
Önzőn féltő (személy), aki saját tulajdonát, kedvező helyzetét, állapotát másnak nem engedi át, vagy nem adja meg annak a lehetőségét, hogy a másik is hasonlót kapjon, szerezzen, érjen el magának.
Önzőn féltő ember, aki nem szeretné, hogy másnak sikere, szerencséje, tulajdona, kedvező állapota legyen.

Szóval visszatérve a szóra, az irigységet sosem értettem. Bőven volt "kis"életkémben olyan szakasz, amikor semmim és még attól is kevesebbem volt. Legyen szó anyagiakról, tárgyi dolgokról vagy lelkiekről.
És mégsem éreztem azt, hogy mástól ezt el kéne vennem, irigyelnem.
Sosem fájt, ha másnak volt.
Örültem, hogy ő örült.
Mikor mindenem meglett, amit szerettem volna(itt főként a családomra gondolok-de azt hiszem bátran mondhatom a semmitől már kicsit többem van mindenből szerencsének, munkának, akarásnak köszönhetően), akkor sem éreztem azt, hogy másnak miért van meg mindez vagy több?
Örülök, hogy elértem és még el fogom a magam elé tűzött célokat. Boldog vagyok, hogy megvan, amit szeretnék. Ami nem, az meg nem lehet olyan fontos, ha így is boldog vagyok.
Nem értem, hogyha másnak jobb, akkor nekem az miért kellene.
Nem értem, mire jó az irigység egyáltalán?
Törekedjünk elérni, megtapasztalni. De nem a másét.
Nem leszek azáltal több, ha más tulajdona, pénze, kapcsolatai, családja, tárgyai után ácsingózom, irigylem.
Egy rossz érzéssel leszel boldogabb te is csak, ha másé után vágyódsz vagy fáj, hogy neki megvan az, ami neked nincs.
Miért nem tudunk örülni pusztán a másik ember örömének?
Furán vagyunk mi emberek összetéve, hogy ez az érzés megvan bennünk, kiben jobban, kiben kevésbé.
Az állatoknál ez teljesen hiányzik, illetve ez nem pontos így. Kevésbé van jelen, mint nálunk, bár kimutatható. Erről itt olvastam: Irigy állatok

Egyszóval csúnya dolog az irigység.
Szerencsére nálam ez a gén mutálódott talán.:)

Szóval ne legyetek irigyek, magatoknak ártotok csak vele. Egy felesleges dolog.

Irigy: szűkmarkú, kicsinyes, garasoskodó, zsugori, fukar, fösvény, sóher, önző, skót, smucig, kapzsi, anyagias, kupori, féltékeny.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése