2017. július 4., kedd

Nyaral a család!

Nem kis kihívás előtt állok. 3 gyerekkel az itthon lét sem egyszerű néha. Nyugodt és csendes meg semmiképp. Hát még ha nyaralunk.
Az igazat megvallva ötösben még sosem nyaraltunk. Lévén legifjabb családtagunk 5 hónapos csak. De négyesben sem. Hármasban is rövidet. Inkább kettesben voltunk nyaralni, még gyerekek előtt. Idő hiányában és talán félelemből sem vágtunk neki kisgyerekkel a világnak. De ez így nem maradhat. Nekik is látni kell és tapasztalni. Milyen sós a tenger, mekkora a Balaton, milyen hegyet mászni, régiségek között bolyongani, új helyen aludni...és még ezer dolog eszembe jut. Mondjuk nagylány szívesen alszik máshol és utazni is szeret. A kicsi már nehéz dió, nem alszik sehol sem ott az ovin kívül és egy órás utazás után kiszállna. Egyszer mentünk el éjszakai ottalvósra egy hétvégére, mikor is este 8-kor közölte, hogy kinyaraltuk magunk, most már mehetünk haza aludni. nem kell mondanom este 10-ig üvöltés volt, mikor kifáradt és kidőlt. Másnap már nem maradtunk éjszakára szerencsére.
Kicsikének mindegy hol alszik, míg kéznél vagyok én, a hurci vagy a babakocsi és a kaja. Bár nem nagyon utazás kompatibilis még 2 óra után. De ez így nem maradhat ám. Nem tántoríthat el. Mondjuk azért nem kicsit bajban vagyok. Mindenhol olvasom milyen praktikákat vessünk be utazás alatt, hogy klappoljon minden. Mindenféle listákat, hogy mi az extra fontos. De igazán teljes listát sehol sem találtam, ami leírja, mit vigyünk magunkkal mindenképpen, ha nyaralni megyünk.
Hát klaviatúrát ragadtam és összeírom mik lehetnek a fontosak. Igaz ez egyén, hely, utazás hossza, gyermekek számától is függ. Ez inkább személyes lista, amit elő tudok majd kotorászni, mikor kelleni fog. De hátha másnak is jól jöhet.

Íme az én "kis" listám 3 gyerekre kalibrálva:
általános dolgok: bőrönd, gyógyszerek(fájdalom és lázcsillapító, hányásra gyógyszer, csípésre, orrspré, szemcsepp, napégés utáni, antibiotikum, fertőtlenítő kendő, fertőtlenítő folyadék, sebtapasz, allergia gyógyszer, vitamin, ), naptej, testápoló, fürdető, törölköző, papírok, telefon és töltő, fényképező, útravaló kaja és ital, nasi, úszómellény, könyv, zsepi, kéztörlő, wc papír, fogkefék, fogkrém, fésű, hajgumik és csattok,pléd
kisbabus: pelus, popsitörlő, popsikrém, kiskanál, bébiétel, kistányér, cumi, babavíz, textilpelus, úszópelus, kissapka, rágóka, hurci, babakocsi, body, kisnadrág, pulcsi, kabát, zoknik, napozó
nagylányok: játék, mesekönyv, ceruzák, színezők, bugyik, pár zokni, rövid és hosszú naci, fürdőruha, szoknya, kisruha, nyári sapi, pulcsi, esőkabát, papucs, sportcipő, szandi
És a mi ruháink.
Na és persze elhelyezéstől függően főzéshez dolgok:
olaj, liszt, tojás, hagyma, hús, krumpli, zacsis leves

Egyszóval a fél házat bepakolhatom! Ez lesz aztán az izgalom. És gyanítom a lista újra és újra bővülni fog. Ha eszetekbe jut valami, ami fontos és lemaradt szerintetek, ne habozzatok szólni!